Egyre több ember vált elektromos autóra, ami már nem a különcök játékszerének számít, hanem a évről évre egyre nagyobb számban igénybe vett, fenntartható jövőt jeleníti meg. A hagyományos járműgyártók gőzerővel fejlesztik saját modelljeiket, így eddig nem látott bőség vár az e-autót kereső vásárlók számára. Ma már nem újdonság, hogy egy céges autó vásárlása vagy bérlése esetén ilyen járművet keresnek a vállalkozások.
A Nissan sem marad ki a legújabb trendekből, és megbízható elektromos autó kínálatot biztosít a márkát kedvelők számára.
Ezeken a járműveken is fellelhető a japán gyár vagány és mégis elegáns stílusa, a kiváló minőségű anyagok felhasználása vagy a hatalmas belső terek. Az e-autózás iránt érdeklőknek így nem kell márkát váltaniuk ahhoz, hogy a jól megszokott Nissan minőséget élvezhessék.
Ebben a cikkben számos hasznos dolgot megtudhat az elektromos Nissan járművekről, de különösen a gyár egyik legsikeresebb modelljéről, a Nissan Leafről.
A Nissan több élethelyzetre kínál elektromos járművet, hiszen a személyautó mellett kifejlesztette a családi hétszemélyesét, illetve furgonját is. Így a zöld autózás már nem csak a kisautók használatát jelenti, hanem valóban alternatívája lehet a hagyományos gépjárműveknek.
A modellek teljesítménye igazán meggyőző, ezért is kapott helyet az E.ON E-flotta szolgáltatásában az emissziómentes Nissan Leaf és Nissan E-NV200.
A Nissan Leaf 2010-es piacra dobásakor megrengette az autópiacot, hiszen az első olyan tisztán elektromos jármű volt, mely egy szélesebb társadalmi réteget szólított meg, mint az azt megelőző elektromos autó gyártói. A hatalmas újítást számos rangos díjjal jutalmazták a különféle megmérettetéseken, a japán autógyár pedig a sok 100 000 megtett kilométer alatt az iparág egyik vezetője lett.
A Leaf kétféle kivitelben érhető el, és ideális választást jelenthet sokaknak. Legyen szó a húszas évei elejét taposó fiatalról, középkorú családosokról vagy az idősebb generáció tagjairól, ez az autó kielégítheti a jól megszokott hagyományos járművek által nyújtotta igényeket.
A Nissan E-NV200 furgon olyan vállalkozások számára készült, amelyek munkatársai jelentős utat tesznek meg naponta a városi közlekedés során. Mivel ez a típus is 100%-ban elektromos meghajtású, ezért nem jelentenek korlátot a belvárosok emissziómentes zónái, vagy a különféle behajtási tilalmak. Egyes településeken jelentős összeg meg is spórolható a parkolási díjakon, mivel bizonyos önkormányzatok díjmentes parkolást biztosítanak a zöld rendszámmal rendelkező autók számára.
Egy vállalkozásnak, illetve önkormányzatnak jelentős tétel lehet a karbantartás, az elektromos E-NV200 viszont ezen a téren is komoly megtakarítást jelent. Motorja sokkal kevesebb alkatrésszel rendelkezik, ezért ritkábban szorul szervizre, mint egy dízel furgon.
Az E-NV200 Evalia különösen a nagycsaládosok számára ideális, hiszen akár 7 személy szállítására is alkalmas. Az üzemeltetési költségei is jelentősen eltörpülnek a hagyományos családi autók mellett.
A japán gyár mérnökei a tervezéskor ügyeltek a kocsi belső elosztására, így a család minden tagja kényelmesen elférhet, de ez nem jelenti azt, hogy a parkolás nehézkes lenne vele.
A Nissan Leaf ideális választás azoknak, akik főleg a városban közlekednek. A gyakori indítások, a relatíve rövid utak gyorsabb kopást és elhasználódást eredményeznek az alkatrészekben a benzines vagy dízeles autókban, ennek az elektromos kocsinak viszont nem jelentenek problémát. A Leaf emellett a fékezéskor termelődő energiát vissza is juttatja a rendszerébe, így a gyakori lassítás miatt jobban teljesít a hagyományos autóknál.
Az önkormányzatok számára is jó megoldás lehet a flotta zöldebbé tételére, hiszen a környezettudatos hozzáállás nagy presztízzsel rendelkezik Magyarországon, és a használata nem szennyezi tovább a sokszor szmoggal terhelt városokat.
A Leaf kisebb, mint a Nissan másik két elektromos modellje, és kinézetre is áramvonalasabb. Mivel már a második generáció van az utakon, a vezetési élménye egyre javul, a felhasznált műszaki megoldásai pedig átgondoltak.
A biztonsági felszerelések terén is erős a japán autógyár, a Leaf olyan dolgokat kapott, mint az intelligens vészfékezési rendszer gyalogosfelismeréssel, a tempomat, a sávtartó automatika, a holttérfigyelő rendszer, a hátsó keresztforgalom-figyelő és a 360 fokban látó parkolókamera.
Az extrák közé tartozik még a 7 colos érintőkijelzős navigációs és multimédia rendszer, az időzíthető légkondi vagy a különféle keréktárcsák. A felszereltségi szinttől függően további kiegészítők kérhetők, ideértve a fényre sötétedő középső tükröt, a fűtött bőrüléseket és a parkolóradarokat. A NissanConnect EV alkalmazás pedig kifejezetten azért készült, hogy még nagyobb hatékonysággal tudja kihasználni gépjárműve tulajdonságait.
A Nissan Leaf E+ a széria változat nagyobb teljesítményű változata, magasabb hatótávot, nagyobb végsebességet és gyorsabb villámtöltést kínál, ráadásul 1 másodperccel hamarabb éri el a 100 km/h-ás sebességet.
Bár az első és második generációs Leaf nagyon hasonlít egymásra, számos különbség van közöttük. A japán gyár átdolgozta a korábbi verzió sokat szidott hátsó részét, mely így sokkal szebb megjelenést kapott. Az új modell 40 kWh-s akkumulátorkapacitása pedig majdnem duplája az alapváltozat 24 kWh-s akkumulátorainak.
Szintén új dolog az e-pedál, melynek aktiválásával a gázpedál kétféle funkciót kap. A lábat lenyomva gyorsítja az autót, elemelve pedig fékez.
A Nissan Leaf kétféle típusa jelentősen eltérő hatótávot kínál, az alap változattal legfeljebb 270 kilométer is megtehető, míg az E+ modellekkel egyetlen feltöltéssel elérhető legfeljebb a 385 kilométeres táv.
A gyár intelligens fejlesztésekkel érte el ezeket az értékeket. Az Eco mód segítségével a jármű korlátozza a motorteljesítményét, ezáltal energiát takarít meg. Az B mód pedig még ennél is többet tud, fokozza az autó visszatápláló fékezését, mellyel további extra futási teljesítmény nyerhető ki az akkumulátorokból.
A Nissan Leaf kétféle típusa a 40, illetve 62 kWh-s akkumulátorokkal eltérő töltési időket igényel. Az alap, 40 kWh-s Nissan Leaf elektromos autó legalább 80 %-os töltöttsége a különféle módok közül akár egy óra alatt is megoldható:
A nagyobb teljesítményű Leaf E+ töltési ideje hosszabb:
A járművekhez a japán gyár töltőkábelt is biztosít, egy 6 méteres EVSE, illetve egy 6 méteres Mode 3 kábelt.
A Nissan Leaf hatótávja az első generációnál még csak 135 km volt, melyet a frissítése során növeltek 172 km-re. Ezzel szemben az új Leaf legfeljebb 270 km-t, a Leaf E+ pedig legfeljebb 385 km-es utat is megtehet egyetlen töltéssel. Az ár/érték arányt tekintve ez rendkívül jó teljesítménynek számít.
A japán gyár autóját a piacon lévő egyéb elektromos gépjárművek lényeges tulajdonságai alapján összehasonlítva megállapítható, hogy vannak kisebb és nagyobb akkumulátor kapacitással rendelkező gépjárművek, amely alapján hatótávolságuk is változó:
A vállalat másik két elektromos modelljének hatótávja azonos, 200 és 301 km között változik a használati módtól függően.
A Nissan Leaf a Magyarországon megvásárolható többi elektromos autót tekintve egy kedvező árú modell, a 40 kWh-s alapváltozat kezdőára 11 330 000 Ft, míg a 62 kWh-s E+ modell 13 970 000 Ft-tól érhető el. A nagyobb felszereltséggel rendelkező kivitelek alapára mindegyik modell esetében 0,5-1,5 millió forinttal drágább.
A Leaf modellek tökéletesek lehetnek az Ön számára, ha egy biztonságos és elegáns elektromos városi autót keres, mely már kiforrott technológiával rendelkezik. A zöldautókhoz kötődő különféle kedvezmények, az állami támogatás és a nulla emissziós közlekedés mind kiváló választássá teszik a japán gyártó e-kocsijait.
A Nissan Leaf ráadásul elérhető az E.ON E-flotta szolgáltatásában is, ahol a havidíjért cserébe a szolgáltató vállalja teljesíteni az autó időszakos szervizeit, a téli-nyári gumiszetteket biztosítani, illetve a kötelező- és Casco biztosítást rendezni. Az E.ON ajánlatával így Ön mentesül a gépjárműadó és a cégautó adó megfizetése alól is.
Az elektromos autóhasználat tekintetében elmondható, hogy alapvetően városi közegben (rövid távokon) érvényesülhet jobban, mivel, kki hosszabb távon, autópályán szeretné használni, szembesülhet a töltési nehézségekkel. Bár számos gyorstöltő érhető el, ezeknél is fél órát kell várakozni, mely több megállással számolva már jelentős időráfordítás lehet.
A fentieken kívül a második generációs Leaf rendelkezik néhány olyan bosszantó aprósággal, mely kifejezetten a modellre jellemző. A kormánykerék nem állítható, így nehezebb elhelyezkedni a megfelelő vezetési pozícióba. A hátsó padlón lévő púp miatt pedig a középen ülő felnőtteknek kényelmetlen lehet az utazás.
Az is szokatlannak bizonyulhat a más autógyárak modelljeiből átülő autósoknak, hogy a Nissan Leaf nem rendelkezik sportmóddal.
A Nissan elektromos autói lefedik a városi közlekedés több területét, ideértve a munkába járást, a vállalkozások és a nagycsaládosok igényeit is. A kedvező ár/érték arány, a biztonság és a hatalmas belső terek miatt a társadalom széles rétege magáénak érezheti ezt a modellt.
A Nissan Leaf emellett a kétféle típusváltozatával az elmúlt évek alatt kiforrott megoldásokat kínálja, modern felszereltséggel és az első generációhoz képest jelentősen feljavított kinézettel. Ha Ön ezt az elektromos autót választja, akkor egy dinamikus és környezetbarát járművel lesz gazdagabb!