Hogyan használd a drivE.ON app-ot?

Ellenőrizd, zöld-e a jelzőlámpa!

Ellenőrizd, hogy a státusz jelző lámpa zölden világít-e a töltéshez kiválasztott töltőpontnál!  Amennyiben a csatlakozó feletti fényjelzés pirosan, vagy nem világít, vedd fel a kapcsolatot ügyfélszolgálatunkkal a 06 80 / 200 879 telefonszámon!

Csatlakoztasd a töltőkábelt

Csatlakoztasd saját vagy a töltőberendezés töltőkábelét a leállított és parkolóállásban lévő autódhoz. 

Keresd meg a megfelelő töltőpontot

Indítsd el az appot és válaszd ki a megfelelő töltőpontot a térképen, vagy a jobb felső sarokban található keresés funkció segítségével. A töltőberendezésen látható azonosítóra és a csatlakozó számára lesz szükséged a töltés elindításához. Ha megtaláltad a megfelelő töltőt és csatlakozót, nyomd meg a Töltés gombot. 

Add meg a fizetési és számlázási adataid

A töltés indítása előtt választani tudsz a regisztrált bankkártyáid és rögzített számlázási adataid közül. Ha van kedvezményre jogosító kuponod, szintén itt tudod kiválasztani. Havi elszámolás esetén ezek az adatok az appban nem választhatók és nem módosíthatók. 

Jelezd, meddig használod a töltőpontot

Jelezd az appban a következő felhasználónak, hogy várhatóan meddig használod a kiválasztott töltőpontot.

Indítsd el a töltést

A kiválasztott töltőponton indítsd el a töltést a (Fizetés és) töltés indítása gomb segítségével.

A töltést alatt ne húzd ki a töltőkábelt

 A csatlakozó feletti zöld jelzőfény kék színre vált, ezzel jelezve a töltés indulását. A töltés alatt a jelzőfény folyamatosan kéken világít és a töltőkábelt a töltőberendezés lezárja. A töltés ideje alatt ne húzd ki a töltőkábelt a töltőberendezésből!

Kövesd nyomon a töltés folyamatát

Az applikációban nyomon követheted a töltési időt és egyes töltőknél a leadott energiát.

Leállíthatod a töltést!

A töltés leállítása az applikáción keresztül a „Leállítás” gomb megnyomásával történik. Emellett a töltés leállítását kezdeményezheted az autó felől is. A töltés végén összefoglalót kapsz a töltés részleteiről (töltésre fordított idő, átadott energia, a töltés díja). 

A töltés befejezése után húzd ki a töltőkábelt a gépjárműből. Amennyiben a berendezés szerelt töltőkábellel rendelkezik, helyezd vissza azt a berendezésen lévő csatlakozóba. Amennyiben saját töltőkábelt használtál a töltéshez, ne felejtsd el azt magaddal vinni. 

Hagyd el a parkolóhelyet!

Kérjük, hagyd el a parkolóhelyet, hogy más villanyautós számára is rendelkezésre álljon! A közterületen lévő töltőknél általában jelzőtábla tiltja a töltés nélküli parkolást, kérlek, ezt mindig vedd figyelembe.

 
 
 
 
 
 

Applikáció használattal kapcsolatos kérdések

Kérjük, indítsd újra a telefonod és az applikációt, illetve ellenőrizd, hogy van-e elérhető frissítés az apphoz.

Ellenőrizd a spam/kéretlen üzenetek mappában is, ha ott sem találod, akkor használd a jelszóemlékeztetőt. Ha a probléma ezután is fennáll, keresd ügyfélszolgálatunkat a 06 80 / 200 879-es telefonszámon.

Igen, más szolgáltatók töltőit is láthatod, de nem az összes látható töltőberendezést az E.ON üzemelteti. Kérlek, hogy mindig a töltőberendezésen feltüntetett információkat vedd figyelembe. 

Töltőpont típusa és darabszáma, szabad töltőpontok, pontos cím, ár és útvonalterv látható az applikációban az egyes töltőkről.

Igen, ehhez használd az applikáció szűrő beállításait is, valamint a térkép jobb felső sarkában található kereső funkciót.

A profil oldal „Töltési előzmények” menüpontban láthatod a korábbi töltéseid.

Az általad kiválasztott töltőn már tölt egy felhasználó és ő a képernyőn látható idő alatt fejezi be várhatóan a töltést. A felhasználó által megadott foglaltsági információ tájékoztató jellegű.

Ellenőrizd a szűrőidet az alkalmazásban, ha ezután sem jelenik meg, akkor kérjük, hívd az ügyfélszolgálatot.

Töltés indítás előtt tudod engedélyezni vagy letiltani az üzenetek fogadását. Tiltásra a későbbiekben, például töltés során is van lehetőséged.

Üzenetküldésre minden regisztrált felhasználónak lehetősége van, abban az esetben, ha a másik fél is engedélyezi az üzenetek fogadását. Két esetben jelenik meg az üzenetküldési lehetőség a töltőadatlapon (ha a felhasználó hozzájárult az üzenetek fogadásához):

  • ha éppen töltést végez egy felhasználó, akkor a többi felhasználó üzenetet tud részére küldeni,
  • a töltést már befejezte a felhasználó, de a töltés lezárását követően maximum 180 percig van lehetőség a megkezdett üzentek befejezésére, új üzenetváltás pedig a töltés lezárását követő 120 percben kezdeményezhető, addig amíg szabad a töltő.

Ez nincs korlátozva.

Maximum 160 karakter lehet szóközökkel az üzenet.

Ez azt jelenti, hogy az a felhasználó, akivel épp üzeneteket váltottál, már nem szeretné folytatni a beszélgetést, ezért kilépett a beszélgetésből.

Jelezd a felhasználó felé, hogy számodra nem elfogadható a stílus, amit használ. Amennyiben ezen nem változtat, akkor az üzenet balra húzásával bármikor kiléphetsz a beszélgetésből és letilthatod az adott felhasználót.

A beszélgetéseket az E.ON nem moderálja, nem tárolja, felelősséget nem vállal a tartalmukért.

 
 
 

Töltőoszlop használattal kapcsolatos kérdések

AC töltések során a töltőkábelt a berendezés automatikusan reteszeli, majd a töltés végeztével feloldja. A csatlakozó feletti LED-ek fényének kékről zöldre váltása gyakran nem esik egybe időben a retesz feloldásával. A feloldásakor jellegzetes motorhang hallható a csatlakozó felől. Kérjük, ezt mindenképpen várd meg, mert a kábel erőteljes kihúzása ezt megelőzően a töltőberendezés meghibásodásához és a töltőkábeled beszorulásához vezethet!

Kérjük, hívd a 06 80 / 200 879-es telefonszámon ügyfélszolgálatunkat. A töltő beazonosításához kérni fogjuk a töltőoszlop és töltőpont számát is, melyeket a töltőről kell majd leolvasnod. 

Ha az applikációból kezdeményezett leállítás sikertelen, kérjük próbálkozz az autó felől leállítani a töltést, ez egyenértékű az applikációból kezdeményezett leállítással. Ennek módja autótípusonként eltérő, és a járműved használati útmutatójában találod a leírását. Ha így sem sikerül megszakítanod a töltést, kérjük, hívd a 06 80 / 200 879-es telefonszámon ügyfélszolgálatunkat.

A töltés csak applikáción keresztül indítható, kérjük, töltsd le a drivE.ON applikációt, amit regisztráció után tudsz használni.

A drivE.ON ügyfélszolgálatunkat keresd a 06 80/ 200 879-es telefonszámon.

zöld – szabad töltőpont

piros – hiba a töltőponton

kék – folyamatban van a töltés

nincs fény – üzemen kívüli töltőpont

Kérjük, hívd a 06 80 / 200 879-es telefonszámon ügyfélszolgálatunkat.

Ha az appban és fizikailag is megszakad a töltés, akkor kérjük, 

  •  indítsd újra a töltést, 
  • hibaüzenet esetén hívd a 06 80 / 200 879-es telefonszámon ügyfélszolgálatunkat.

Abban az esetben, ha az applikációban megszakad a töltés, de fizikailag még továbbra is folyamatban van, akkor:

  • AC töltőn indított töltés esetén az autó oldaláról állítható le a töltés, 
  • DC töltőn indított töltés esetén kérjük, hívd az ügyfélszolgálatot.

DC csatlakozókon szerelt kábel van, AC töltő esetén saját kábelt kell használnod.

 
 
 
 
 
 

Fizetési folyamat

Az aktuális árat megtalálod a töltőkön, az appban és az eon.hu/driveon oldalon is.

  • A töltés elindításához szükséges egy bankkártya előzetes regisztrációja, amit a Simple Pay oldalán tudsz megtenni, melyre az app átirányít. Ezután a töltésindítás képernyőn a számlázási címhez hasonló módon kiválasztható a terhelendő bankkártya.
  • Havi elszámolás esetén a havi töltésekről egy összesítő elektronikus számla készül, amit egy összegben, átutalással kell kifizetni.  

Bankkártyával kapcsolatos tudnivalók

A „Bankkártyáim” menüben, mely három felületről érhető el:

  • Főmenü
  • Töltés indítás képernyő 
  • Értesítő képernyő (lejárt vagy hiányzó bankkártya adatok esetén)

A bankkártya hozzáadása gomb megnyomásával a Simple Pay felületen egy „próbaterhelésre” kerül sor (100 Ft-os zárolás, mely a sikeres regisztráció után feloldásra is kerül, ennek az összegnek a bankszámla aktív egyenlegre való visszakerülése azonban bankfüggő, így 1-2 munkanapot igénybe vehet). Első kártya regisztrációja esetén ez lesz az alapértelmezett kártya.

A „Bankkártyáim” menüponton belül a módosítandó/törlendő kártya balra húzásával elérhető két funkció valamelyikével lehetséges ezt megtenni. Lejárt kártya esetén csak a törlési funkció elérhető. Folyamatban lévő töltés során nem lehetséges a bankkártyák törlése.

Bármennyi.

  • A kártya ügyfél által adott elnevezését
  • A bankkártya számának utolsó 4 karakterét
  • A kártya lejárati dátumát hó/év formátumban

Azonnali /eseti fizetés (regisztrált bankkártyával)

Ezzel a fizetési móddal a töltés díja közvetlenül a töltés után, az appból elérhető SimplePay rendszeren keresztül kerül kifizetésre, bankkártyával.

Befizetésre váró tétel

Ha valamilyen okból kifolyólag sikertelen volt a töltést követő fizetési tranzakció, úgy az első sikertelen próbálkozást követően 5 napig, naponta 1 alkalommal az E.ON megkísérli terhelni a töltés díját a bankszámla egyenlegén. Ha ez a folyamat is sikertelenül zárul, egy „Befizetésre váró tételek” elnevezésű menüpont jelenik meg a főmenüben, amin keresztül 15 napig az applikációból tetszőleges bankkártyával rendezhető a ki nem fizetett tétel. 

Ebben az esetben a tartozás kiegyenlítéséig nem tudsz töltést indítani. Lejárt (15 napon túli) tartozást már nem lehet az applikáción belül kifizetni, ennek rendezéséhez az „Ügyfélszolgálat” menüponton belül a „Lejárt tartozás befizetése” opciót választva lehetőség van felvenni a kapcsolatot az ügyfélszolgálati munkatársakkal, akik tájékoztatnak a további teendőidről. 

Havi elszámolás

A havi elszámolás igénybevételére 3 sikeresen kifizetett töltést követően van lehetőség akkor, ha nincs fennálló, nyilvántartott befizetésre való tételed. Az appon keresztül tudod indítani az igénylést, valamint azonosítás is szükséges a „Számlázás és fizetés” oldalon leírtak szerint (pl. a fizetési folyamat, ill. a teendők megtekintéséért).

A havi elszámolási mód igénylésekor a nem E.ON ügyfeleknek regisztrálniuk kell az online ügyfélszolgálati portálra, és a továbbiakban számláikat innen tölthetik le. 

A töltésekről külön számlát fogsz kapni, melyet az online ügyfélszolgálati portálról tudsz letölteni. A számla tartalmazni fogja az adott elszámolási időszak töltéseit.

Az elszámolási időszak minden hónapban az adott hónap első és utolsó napja között van. Kinyomtatott számlát nem küldünk postai úton, mindig az online ügyfélszolgálati portálra töltjük fel. Az új számláról a portál e-mailes értesítést küld. 

Az applikációban a Számlázási adatok menüpontban tudod igényelni. 

Kuponok és utalványok

A kuponok az E.ON-tól, az utalványok partnereinktől kaphatók. 

A kuponokat nem szükséges aktiválni. Az utalványok rögzítése az applikációban található „Kuponok és utalványok” menüpontban lehetséges. Ezt követően a töltésindítás felületen, a bankkártya és számlázási adatok megadása után, a Fizetés és töltés indítása gomb megnyomása előtt kell kiválasztani a felhasználni kívánt kupont vagy utalványt. 

Fontos, hogy a kupont/utalványt az érvényességi idején belül lehet felhasználni az E.ON töltőkön.

Egy töltésnél egy kupon vagy utalvány vehető igénybe.

Ha a töltés értéke nem éri el a kiválasztott kupon értékét, akkor a kupon teljes értéke felhasználásra kerül.

Az utalvány akkor használható fel, ha annak értéke eléri vagy meghaladja a fizetendő összeget. Ha a töltés értéke nem éri el a kiválasztott utalvány értékét, a következő megfelelő értékű töltésed során felhasználhatod majd.